“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.
Export
Halilaj, Besim
Relacije motoričkog, morfološkog i kognitivnog statusa sa uspješnošću izvođenja gimnastičkih elemenata kod studenata sporta i fizičkog vaspitanja
Autorstvo-Nekomercijalno 3.0 Srbija (CC BY-NC 3.0)
Academic metadata
Phd. theses
Društveno-humanističke nauke
doktor nauka - fizičko vaspitanje
Univerzitet Crne Gore
Fakultet za sport i fizičko vaspitanje
Studijski program Fizička kultura
Other Theses Metadata
Relations of motor, morphological and cognitive status with the success execution of gymnastic elements, from student of sport and physical education
[B. Halilaj]
PDF/A (175 pages)
Datum odbrane: 19.11.2019.
Mandić, Dejan (mentor)
Bjelica, Duško, 1963- (član komisije)
Popović, Stevo, 1979- (član komisije)
Idrizović, Kemal (član komisije)
Milošević, Zoran (član komisije)
Glavni cilj ovog istraživanja je da se utvrdi povezanost motoričkih sposobnosti, morfoloških karakteristika i kognitivnih sposobnosti sa uspješnošću izvođenja gimnastičkih elemenata kod studenata sporta i fizičkog vaspitanja. Ova studija obuhvata 200 studenata - muškaraca, koji su odslušali i uspješno položili ispit iz programa sportske gimnastike za drugu godinu na Fakultetu za fizičko vaspitanje i sport Univerziteta u Prištini, koji su uzrasta od 21 - 23 godine.
Mjerenja i testiranja su izvršena u oblasti motoričkih sposobnosti što obuhvata: uzorak od 15 bazično- motoričkih testova koordinacije, ravnoteže, brzine alternativnih pokreta, gipkosti, eksplozivne snage i opšte snage, uzorak od 10 testova za procjenu specifične motoričke sposobnosti, kao i 7 mjernih instrumenata za procjenu frekventnog motoričkog statusa kompozitnog tipa (po tri ponavljanja) pri čemu su kompozite predstavljali identični motorički zadaci. Od antropometrijskih mjera za procjenu dimenzionalnosti skeleta izabrali smo 16 mjernih instrumenata za procjenu longitudinalne, transverzalne, potkožnog masnog tkiva, mase i voluminoznosti. Za procjenu kognitivnog statusa izabrali smo Figure Reasoning Test (FRT). Progresivna matrica je neverbalni test koji procenjuje inteligenciju i može se upotrijebiti na pojedinačan i grupni način, obično u obrazovnim okruženjima.
Iz sportske gimnastike u ovom istraživanju korišćeno je 12 vježbi podijeljenih na: Vježbe koje predstavljaju sudare i za koje je potrebna velika eksplozivna snaga; Vježbe koje predstavljaju klatna i za čije izvođenje nije potrebna posebno velika snaga; Vježbe koje predstavljaju izdržaje ili premještanja tijela uz veliko učešće akciono različite snage.
Rezultati studije pokazali su da studenti koji su bili niži po visini sa manje tjelesne težine i sa manjim potkožnim masnim tkivom, imali su bolje performanse u gimnastičkim elementima, nasuprot onima koji su bili duži i sa više potkožnog masnog tkiva.
Nadalje, ova studija pokazuje jaku korelaciju između uspjeha u gimnastici sa svim motoričkim varijablama na nivou verovatnoće p < 0,01, te da su motoričke vještine važni prediktori uspjeha u performansama gimnastičkih elemenata. U ovoj studiji se pokazalo da inteligencija nije detektovana kao statistički značajan prediktor uspješnosti izvođenja gimnastičkih elementata.
The main aim of the research is to determine the correlation of motor skills, morphological characteristics and cognitive abilities with the performance of gymnastic elements in students of sports and physical education. This study includes 200 students - men who attended and successfully passed the exam from the second year of the Gymnastics Program at the Faculty of Physical Education and Sport of the University of Prishtina, aged 21-23.
Measurements and tests are carried out in the field of motor skills including: a sample of 15 basic-motor coordination tests, equilibrium, speed of alternative movements, spikes, explosive power and general power, a sample of 10 tests for assessing specific motor skills, and 7 measuring instruments for estimation of the frequency motor status of a composite type (three repetitions) with composites representing identical motor assignments. From anthropometric measures for estimating the dimension of the skeleton, we selected 16 measuring instruments for estimating longitudinal, transverse, subcutaneous adipose tissue, mass and volume. We chose Figure Reasoning Test (FRT) to estimate cognitive status. Progressive matrix is a non-verbal test that evaluates intelligence and can be used individually and in a group mode, usually in educational environments. In this study from the sports of gymnastics, 12 exercises were divided into: Exercises representing collisions and requiring high explosive force; Exercises representing a pendulum and for which the performance does not require particularly great strength; Exercises that represent the wearing or moving of the body with a large share of the action of different forces
The results of the study proved that students who were shorter in length and less subcutaneous adipose tissue, had better performance in gymnastics elements as opposed to those that were longer and more subcutaneous adipose tissue. Furthermore, this study shows a strong correlation between success in gymnastics with all motoric variables at the probability level p < 0.01, and that motor skills were important predictor of success in gymnastics performance.
The multiple analysis of linear regression proves that in this study Intelligence did not appear to be an important predictor of success in gymnastics.
Intelligence, morphological characteristics, anthropometric measurement, basic-specific motor abilities, gymnastics
796.4:572.087-057.875(043.3)
Serbian
8861965
Tekst.
Glavni cilj ovog istraživanja je da se utvrdi povezanost motoričkih sposobnosti, morfoloških karakteristika i kognitivnih sposobnosti sa uspješnošću izvođenja gimnastičkih elemenata kod studenata sporta i fizičkog vaspitanja. Ova studija obuhvata 200 studenata - muškaraca, koji su odslušali i uspješno položili ispit iz programa sportske gimnastike za drugu godinu na Fakultetu za fizičko vaspitanje i sport Univerziteta u Prištini, koji su uzrasta od 21 - 23 godine.
Mjerenja i testiranja su izvršena u oblasti motoričkih sposobnosti što obuhvata: uzorak od 15 bazično- motoričkih testova koordinacije, ravnoteže, brzine alternativnih pokreta, gipkosti, eksplozivne snage i opšte snage, uzorak od 10 testova za procjenu specifične motoričke sposobnosti, kao i 7 mjernih instrumenata za procjenu frekventnog motoričkog statusa kompozitnog tipa (po tri ponavljanja) pri čemu su kompozite predstavljali identični motorički zadaci. Od antropometrijskih mjera za procjenu dimenzionalnosti skeleta izabrali smo 16 mjernih instrumenata za procjenu longitudinalne, transverzalne, potkožnog masnog tkiva, mase i voluminoznosti. Za procjenu kognitivnog statusa izabrali smo Figure Reasoning Test (FRT). Progresivna matrica je neverbalni test koji procenjuje inteligenciju i može se upotrijebiti na pojedinačan i grupni način, obično u obrazovnim okruženjima.
Iz sportske gimnastike u ovom istraživanju korišćeno je 12 vježbi podijeljenih na: Vježbe koje predstavljaju sudare i za koje je potrebna velika eksplozivna snaga; Vježbe koje predstavljaju klatna i za čije izvođenje nije potrebna posebno velika snaga; Vježbe koje predstavljaju izdržaje ili premještanja tijela uz veliko učešće akciono različite snage.
Rezultati studije pokazali su da studenti koji su bili niži po visini sa manje tjelesne težine i sa manjim potkožnim masnim tkivom, imali su bolje performanse u gimnastičkim elementima, nasuprot onima koji su bili duži i sa više potkožnog masnog tkiva.
Nadalje, ova studija pokazuje jaku korelaciju između uspjeha u gimnastici sa svim motoričkim varijablama na nivou verovatnoće p < 0,01, te da su motoričke vještine važni prediktori uspjeha u performansama gimnastičkih elemenata. U ovoj studiji se pokazalo da inteligencija nije detektovana kao statistički značajan prediktor uspješnosti izvođenja gimnastičkih elementata.