“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.
Export
Đurišić, Vladimir, 1988-
Organizacija marketinga u savremenim kompanijama - analiza primjene u Crnoj Gori
Autorstvo-Nekomercijalno-Deliti pod istim uslovima 3.0 Srbija (CC BY-NC-SA 3.0)
Academic metadata
Phd. theses
Društveno-humanističke nauke
doktor nauka - ekonomske nauke
Univerzitet Crne Gore
Ekonomski fakultet
Studijski program Ekonomija
Other Theses Metadata
Marketing organization in modern companies - Analysis of the application in Montenegro
[V. Đurišić]
PDF/A (299 pages)
Janićijević, Nebojša, 1960- (mentor)
Mihailović, Božo, 1951- (član komisije)
Ćetković, Jasmina, 1969- (član komisije)
Marketing organizacija je upravljački proces koji podrazumijeva istovremeno usklađivanje sa eksternim okruženjem i makroorganizacijom preduzeća. Na osnovu pregleda literature koja se bavi ovim problemom, zaključili smo da ne postoji idealan model za organizaciju marketing aktivnosti. Međutim, organizacija marketinga ima pozitivan uticaj na tržišne i finansijske performanse preduzeća samo kada je usklađena sarelevantnim faktorima što su pokazali i rezultati ovog istraživanja.
U cilju sveobuhvatne analize ovog problema smatramo da je, za potrebe ove disertacije, pravilno razlikovati dva nivoa organizacije marketinga, i to: makroorganizacioni i mikroorganizacioni. Makroorganizacioni nivo odnosi se na pozicioniranje funkcije marketinga u makroorganizacionoj strukturi preduzeća, a mikroorganizacioni nivo obuhvata organizaciju marketing aktivnosti unutar sektora. Jedna grupa autora smatra da se sa intezivnijom marketing orijentacijom i procesnim pristupom smanjuje koncentracija marketing aktivnosti u okviru posebnog sektora, pa efikasnost marketing aktivnosti ne zavisi od mikroorganizacionog nivoa. Međutim, u praksi su rijetka preduzeća sa organizacionim dizajnom koji je u cjelosti postavljen na marketing principima pa efikasnost marketing organizacije zavisi od unutrašnje organizacije marketing aktivnosti. Sa tim u vezi, imali smo za cilj da istražimo da li je savremen model organizacije marketinga optimalno rešenje za preduzeća u Crnoj Gori.
Regresionom analizom i metodom reuzorkovanja (eng. bootstrapping) na podacima prikupljenim tokom empirijskog istraživanja zaključili smo da samo decentralizacija, od svih dimenzija savremenog modela marketinga, pozitivno utiče na tržišne i finansijske performanse preduzeća. Pogrešno bi bilo zaključiti da organizacija marketinga ne utiče na finansijske performanse, već da savremeni modeli marketing organizacije ne dovode do boljih performansi preduzeća u Crnoj Gori zbog nerazvijene organizacije marketinga. Nakon empirijskog istraživanja, analizom poslovnog slučaja ilustrovali smo hipotezu da je organizacija marketinga u Crnoj Gori u početnoj fazi razvoja.
Marketing organization is a management process that involves simultaneous alignment with the external environment and the macro-organization of the company. Based on the literature review dealing with this issue, we have concluded that there is no ideal model for organizing marketing activities. However, marketing organization has a positive impact on market and financial performance of the company only when it is aligned with relevant factors which was confirmed by results of this research.
In order to provide a comprehensive analysis of this problem, we believe that for the purposes of this dissertation, it is proper to distinguish between two levels of marketing organization, namely: macro-organizational and micro-organizational. The macro- organizational level refers to the positioning of the marketing function in the macro- organizational structure of the enterprise, and the micro-organizational level includes the organization of marketing activities within the sector. One group of authors believes that with a more intensive marketing orientation and process approach, the concentration of marketing activities within a specific sector decreases, so the effectiveness of marketing activities does not depend on the micro-organizational level. However, in practice, companies with organizational design that are entirely set on marketing principles are rare, so the effectiveness of a marketing organization depends on the internal organization of marketing activities. In this regard, we aimed to investigate whether the contemporary model of marketing organization is the optimal solution for businesses in Montenegro.
Regression analysis and bootstrap method which were applied on the data collected during the empirical research showed that only decentralization, of all dimensions of the modern marketing model, has a positive effect on the market and financial performance of the company. It would be wrong to conclude that marketing organization does not affect financial performance, but that modern models of marketing organization do not lead to better performance of businesses in Montenegro due to underdeveloped marketing organization. Following the empirical research, business case analysis has illustrated the hypothesis that marketing organization in Montenegro is in the initial stage of development.
organizacija marketinga, marketing, organizacija, tržišne i finansijske performanse
marketing organization, marketing, organization, market and financial performance
658.8:005(497.16)(043.3)
Serbian
15086596
Tekst.
Marketing organizacija je upravljački proces koji podrazumijeva istovremeno usklađivanje sa eksternim okruženjem i makroorganizacijom preduzeća. Na osnovu pregleda literature koja se bavi ovim problemom, zaključili smo da ne postoji idealan model za organizaciju marketing aktivnosti. Međutim, organizacija marketinga ima pozitivan uticaj na tržišne i finansijske performanse preduzeća samo kada je usklađena sarelevantnim faktorima što su pokazali i rezultati ovog istraživanja.
U cilju sveobuhvatne analize ovog problema smatramo da je, za potrebe ove disertacije, pravilno razlikovati dva nivoa organizacije marketinga, i to: makroorganizacioni i mikroorganizacioni. Makroorganizacioni nivo odnosi se na pozicioniranje funkcije marketinga u makroorganizacionoj strukturi preduzeća, a mikroorganizacioni nivo obuhvata organizaciju marketing aktivnosti unutar sektora. Jedna grupa autora smatra da se sa intezivnijom marketing orijentacijom i procesnim pristupom smanjuje koncentracija marketing aktivnosti u okviru posebnog sektora, pa efikasnost marketing aktivnosti ne zavisi od mikroorganizacionog nivoa. Međutim, u praksi su rijetka preduzeća sa organizacionim dizajnom koji je u cjelosti postavljen na marketing principima pa efikasnost marketing organizacije zavisi od unutrašnje organizacije marketing aktivnosti. Sa tim u vezi, imali smo za cilj da istražimo da li je savremen model organizacije marketinga optimalno rešenje za preduzeća u Crnoj Gori.
Regresionom analizom i metodom reuzorkovanja (eng. bootstrapping) na podacima prikupljenim tokom empirijskog istraživanja zaključili smo da samo decentralizacija, od svih dimenzija savremenog modela marketinga, pozitivno utiče na tržišne i finansijske performanse preduzeća. Pogrešno bi bilo zaključiti da organizacija marketinga ne utiče na finansijske performanse, već da savremeni modeli marketing organizacije ne dovode do boljih performansi preduzeća u Crnoj Gori zbog nerazvijene organizacije marketinga. Nakon empirijskog istraživanja, analizom poslovnog slučaja ilustrovali smo hipotezu da je organizacija marketinga u Crnoj Gori u početnoj fazi razvoja.