“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.
Export
Radulović, Ana, 1988-
Humanocentričan model jedinstvenog prozora u pomorstvu za potrebe luke u
razvoju
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
Academic metadata
Phd. theses
Tehnicko-tehnološke nauke
doktor nauka - saobraćajno inženjerstvo
Univerzitet Crne Gore
Fakultet za pomorstvo
Studijski program Menadžment u pomorstvu
Other Theses Metadata
A human-centric model of a single window in seafaring for the needs of a developing port
[A.(B.)Radulović]
PDF/A (278 listova)
Drašković, Mimo, 1981- (mentor)
Grgurević, Nikša, 1977- (član komisije)
Krivokapić, Ranka, 1972- (član komisije)
Pomorski saobraćaj se suočava se sa povećanim izvještajnih formalnostima i procedurama, koje često funkcionišu sa redudansom podataka, oduzimajući puno vremena, što rezultira troškovima i kašnjenjima koje pomorsku industriju čine manje atraktivnom u poređenju sa drugim vrstama prevoza i trgovine. Nacionalni pomorski jedinstveni prozor (National Maritime Single Window - NMSW) se promoviše kao rješenje i ima zadatak da olakša i pojednostavni formalnosti prijavljivanja brodova u luci i u svim drugim formalnim procedurama pomorskog prevoza. Ovo istraživanje se bavi analizom složenih administrativnih i formalnih procedura, generisanju izvještaja u okviru pomorskog saobraćaja i naziva se jedinstveni prozor. Analiza jedinstvenog prozora u ovom radu obuhvata pregled razvoja inovativnog koncepta elektronske razmjene podataka u međunarodnoj trgovini, pomorskom saobraćaju i lukama, sa posebnim osvrtom na luke u razvoju. Koncept jedinstvenog prozora omogućava svim učesnicima uključenim u poslovni proces da unose podatke i informacije koje koriste drugi učesnici samo jedan put (korišćenjem jedne tačke unosa i čuvanja podataka) značajno mijenjajući postupak razmjene informacija između učesnika u saobraćaju, posebno u pomorskom transportu i poslovanju u lukama. Implementacija nacionalnog SW kao tačke jedinstvenog ulaska podataka usklađuje i standardizuje razmjenu informacija između komercijalnih i administrativnih učesnika i osigurava brze, pouzdane, efikasne bezpapirne/elektronske transakcije. Prve implementacije SW nisu nužno uključivale informacione i komunikacione tehnologije, već su zamišljene kao usluge olakšavanja trgovine na jednom mjestu na nacionalnim ulaznim mjestima za prevoz i manipulaciju teretom. Razvojem tehnologije i umrežavanja digitalizacija je postala osnovni koncept oko kojeg se razvijaju i implementiraju aplikacije SW. Analiza implementacija SW ukljućuje analizu vremena i troškova (isključujući tarife) povezane s procedurama povezanim sa praćenjem dokumentacije (izvoza, uvoza i pošiljke robe), da bi se bolj e razumj ela složenost i važnost pojednostavljenja administrativnih procesa primj enom SW. Disertacija ističe važnost povezanosti učesnika u pomorskom i lučkom sektoru (s posebnim naglaskom na luke u razvoju), kao i faktora koji utiču na uspješnu elektronsku razmjenu podataka u pomorskim lukama, analizira prednosti ujednačenja procedura elektronske razmjene podataka kroz analizu različite primjene SW, i predlaže model implementacije nacionalnog humocentričnog modela SW na primjeru luke Bar koristeći primjere i praksu najefikasnijih i najednostavnijih modela SW u svijetu.
Maritime transport faces increased reporting formalities and procedures, which often work with data redundancy, taking a lot of time, resulting in costs and delays that make the maritime industry less attractive compared to other modes of transport and trade. The National Maritime Single Window (NMSW) is being promoted as a solution and is tasked with facilitating and simplifying ship registration formalities in port and in all other formal maritime transport procedures. This research deals with the analysis of complex administrative and formal procedures, the generation of reports within maritime transport and is called the single window. The analysis of the single window in this paper includes an overview of the development of an innovative concept of electronic data exchange in international trade, maritime transport and ports, with special reference to developing ports. The single window concept allows all participants involved in the business process to enter data and information used by other participants only once (using a single point of data entry and storage) significantly changing the process of exchanging information between traffic participants, especially in maritime transport and port operations. The implementation of the national SW as a point of single data entry harmonizes and standardizes the exchange of information between commercial and administrative participants and ensures fast, reliable, efficient paperless / electronic transactions. The first implementations of the SW did not necessarily involve information and communication technologies, but were conceived as one-stop trade facilitation services at national entry points for transport and cargo handling. With the development of technology and networking, digitalization has become the basic concept around which SW applications are developed and implemented. The analysis of SW implementations includes an analysis of time and costs (excluding tariffs) related to procedures related to documentation monitoring (exports, imports and shipments of goods), to better understand the complexity and importance of simplifying administrative processes by applying SW. The dissertation emphasizes the importance of the connection of participants in the maritime and port sector (with special emphasis on developing ports), as well as the factors influencing the successful electronic data exchange in seaports, analyzes the advantages of harmonizing electronic data exchange procedures through analysis of different SW applications implementation of the national humocentric SW model on the example of the port of Bar using examples and practice of the most efficient and simplest SW models in the world.
jedinstveni prozor, humocentričan model, luke u razvoju
single window, humocentric model, developingports
656.61(043.3)
Serbian
26353412
tekst.
Pomorski saobraćaj se suočava se sa povećanim izvještajnih formalnostima i procedurama, koje često funkcionišu sa redudansom podataka, oduzimajući puno vremena, što rezultira troškovima i kašnjenjima koje pomorsku industriju čine manje atraktivnom u poređenju sa drugim vrstama prevoza i trgovine. Nacionalni pomorski jedinstveni prozor (National Maritime Single Window - NMSW) se promoviše kao rješenje i ima zadatak da olakša i pojednostavni formalnosti prijavljivanja brodova u luci i u svim drugim formalnim procedurama pomorskog prevoza. Ovo istraživanje se bavi analizom složenih administrativnih i formalnih procedura, generisanju izvještaja u okviru pomorskog saobraćaja i naziva se jedinstveni prozor. Analiza jedinstvenog prozora u ovom radu obuhvata pregled razvoja inovativnog koncepta elektronske razmjene podataka u međunarodnoj trgovini, pomorskom saobraćaju i lukama, sa posebnim osvrtom na luke u razvoju. Koncept jedinstvenog prozora omogućava svim učesnicima uključenim u poslovni proces da unose podatke i informacije koje koriste drugi učesnici samo jedan put (korišćenjem jedne tačke unosa i čuvanja podataka) značajno mijenjajući postupak razmjene informacija između učesnika u saobraćaju, posebno u pomorskom transportu i poslovanju u lukama. Implementacija nacionalnog SW kao tačke jedinstvenog ulaska podataka usklađuje i standardizuje razmjenu informacija između komercijalnih i administrativnih učesnika i osigurava brze, pouzdane, efikasne bezpapirne/elektronske transakcije. Prve implementacije SW nisu nužno uključivale informacione i komunikacione tehnologije, već su zamišljene kao usluge olakšavanja trgovine na jednom mjestu na nacionalnim ulaznim mjestima za prevoz i manipulaciju teretom. Razvojem tehnologije i umrežavanja digitalizacija je postala osnovni koncept oko kojeg se razvijaju i implementiraju aplikacije SW. Analiza implementacija SW ukljućuje analizu vremena i troškova (isključujući tarife) povezane s procedurama povezanim sa praćenjem dokumentacije (izvoza, uvoza i pošiljke robe), da bi se bolj e razumj ela složenost i važnost pojednostavljenja administrativnih procesa primj enom SW. Disertacija ističe važnost povezanosti učesnika u pomorskom i lučkom sektoru (s posebnim naglaskom na luke u razvoju), kao i faktora koji utiču na uspješnu elektronsku razmjenu podataka u pomorskim lukama, analizira prednosti ujednačenja procedura elektronske razmjene podataka kroz analizu različite primjene SW, i predlaže model implementacije nacionalnog humocentričnog modela SW na primjeru luke Bar koristeći primjere i praksu najefikasnijih i najednostavnijih modela SW u svijetu.